İçeriğe geç

Ayıplı Mal Kaç Gün Içinde Satıcıya Ihbar Edilmelidir

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğunun anlaşılması hâlinde tüketicinin 30 gün içinde satıcıya bildirmesi yeterli kabul edilir.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

Mahkemece yapılan yargılama sonucunda, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesi uyarınca; “Teslim anında malda ayıp açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Hukuki ayıplar halinde tüketici bu ayıpları otuz gün içinde bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar konusunda ise kanunda açık bir düzenleme bulunmadığından aynı kanunun 30. maddesi (B.K. 198) ve T.B.K. 223/2’ye göre genel hükümler uygulanmıştır. Maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunludur.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.

2 el araba satışlarında cayma süresi ne kadardır?

Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?

Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde öngörülen seçimlik haklarını kullanabilir.

Hangi durumlarda ihtarname zorunludur?

Emeklilik, evlilik, askerlik veya ücret ödenmemesi gibi nedenlerle iş sözleşmesi sona erdirildiğinde, çalışan nedenini ve taleplerini belirten bir ihbarname düzenleyebilir. İş sözleşmesi haksız yere sona erdirilen bir çalışan, gerekli koşulları sağlıyorsa işe iade ihbarnamesi düzenleyebilir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.

Tüketici hakları 11. madde nedir?

Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Dava masrafları, mahkemenin bir davayı yargılaması için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.

Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Ayıplı mal için hangi dava açılır?

Arızalı mallar için talepler görev ve yargı yetkisine göre belirlenmelidir. Burada tüketici söz konusu olduğundan, arızalı mallar için talepler tüketici mahkemesine yapılır. Tüketici mahkemesi yetkili mahkemedir. Yetkili mahkeme, davanın açıldığı tarihte davalının ikametgahıdır.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı mal nasıl şikayet edilir?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

2 ay içinde ihbar süresi var mı?

Aksi takdirde ücreti ödemezlerdi. Cevap: Aşağıda sunduğumuz İş Kanunumuzun 15. maddesine göre ilk 2 ay deneme süresidir. Bu süre her iki taraf (işçi-işveren) için de geçerlidir ve taraflar bu süre içerisinde iş sözleşmesini ihbarsız (ihbar süresiyle) feshedebilirler.

Resmi ihbar süresi ne kadardır?

– Çalışanın hizmet süresi 6 ila 18 ay arasında ise bu süre dört haftadır (28 gün). – 18 ay ile 3 yıl arasında görev yapanlar için ihbar süresi altı haftadır (42 gün). – 3 yıldan fazla süredir görev yapanlar için ihbar süresi sekiz haftadır (56 gün).

Ayıplı mal bildirimi nasıl yapılır?

Bu açık değilse, alıcı malları teslim aldıktan sonraki 8 gün içinde incelemeli ve satıcıya malların ayıplı olduğunu bildirmelidir. Diğer durumlarda, yani gizli ayıplar durumunda, TBO Md. uygulanır. Madde 223 paragraf 2 uygulandığından, derhal bildirim gereklidir. Şikayet, biçimsel gerekliliğe (2) tabi değildir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Grup Seks Yapan Escort